May 27, 2009

Amirsham dilantik Pengerusi Majlis Penasihat Ekonomi Negara

PUTRAJAYA: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Amirsham A Aziz, dilantik sebagai Pengerusi Majlis Penasihat Ekonomi Negara mulai 1 Jun. Jawatan itu bertaraf menteri tapi bukan ahli Kabinet. Pelantikan Amirsham itu diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, di sini, sebentar tadi.

Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, majlis itu akan melapor terus kepada beliau dan antara bidang tugasnya ialah memberi nasihat bagi pembentukan model baru ekonomi negara berteraskan inovasi, kreativiti dan nilai tambah yang tinggi.

"Ini adalah selaras dengan strategi untuk melonjakkan status ekonomi negara yang berpendapatan sederhana kepada berpendapatan tinggi dan seterusnya ke arah status negara maju pada tahun 2020 nanti," katanya. Perdana Menteri berkata, angota lain majlis itu yang terdiri daripada pakar ekonomi dari dalam dan luar negara akan diumumkan kelak.

Fund Price

About Me

My photo
Ibrahim bin Ramli@Nuang started his career with CIMB Wealth Advisors Berhad as Agency Manager in April, 2008.Previously he was an Internal Auditors and Accounts Executive with Perodua Sales Sdn Bhd since 17 August, 1994. His background:- 1.Certified of Achievement for Master Sales Leadership from Dr Lawrence Walter Ng of President of The Art Of Learning and International Of Learning Without Learning 2.Certified for eXtra Ordinary Performance of Lawrence Walter Award Certificate for One Million Ringgit Club 2007 3. Certified Life & General insurances 4. Conferred with Diploma in Business Studiess & Bachelor of Business Admin(Hons)Finance from UiTM, Terengganu Branch & Shah Alam respectively;

music


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Followers