January 5, 2009

Tahun Terbaik Mencapai Matlamat Hidup

Tahun 1430H dan 2009 adalah tahun yang terbaik bagi kita mencapai setiap satu matlamat hidup. Gunakan kesempatan pada awal bulan Muharam dan Januari ini bagi menetapkan Azam Kewangan ‘Smart’ yang kita ingin capai dalam tahun ini.

Lupakan tentang apa yang diperkatakan bahawa ekonomi akan meleset, kos barangan akan naik dan banyak lagi yang kita akan dengar dari mulut-mulut yang ada disekeling kita. Itu adalah cakap-cakap yang menghalang kita bergerak dan akan mengagalkan setiap impian kita yang luarbiasa.

Bagi individu yang ingin terus berkerja sebagai pekerja, gunakan peluang ini bagi mencapai setiap satu impian yang kita ingin menjadi kenyataan. Jadi pekerja yang multi skill dan lengkap dengan kemahiran yang diperlukan. Belanjakan masa bagi mengikuti kursus-kursus yang bersesuaian.

Antaranya adalah Kursus Dimensi Pekerja Cemerlang versi 2009 mengandungi keperluan bagi kita menjadi pekerja yang serba lengkap dan melangkah satu langkah kehadapan berbanding mentaliti pekerja biasa.Bagi individu yang ingin menceburi dunia bisnes dengan melangkah keluar dari dunia pekerjaan, 2009 adalah tahun terbaik bagi melakukannya.

Pelbagai peluang yang boleh diciptakan dan menanti mereka yang ingin bergelar usahawan.Bagi individu yang sudah berbisnis, ubah kaedah kita beroperasi danGunakan hari cuti dihujung minggu ini bagi membincangkan bersama pasangan (jika ada) tentang matlamat yang ingin dicapai sepanjang 2009. Jika kita inginkan hasil yang luar biasa, matlamat itu juga perlu luarbiasa dari tahun yang sebelum.

Cara dan kaedah yang dipilih bagi merealisasikan juga perlu luarbiasa juga. Elakkan diri kita termasuk di dalam kumpulan orang yang ada apa yang kita tiada. Mereka ada masa untuk dibuang.Insyaa-Allah tahun 1430 H dan 2009 adalah tahun yang paling luarbiasa pencapaian dalam hidup saya sejak dari hari pertama saya lahir ke bumi ini.

Saya juga mendoakan supaya setiap Tuan dan Puan turut menetapkan matlamat yang luarbiasa dan berusaha mengunakan kaedah baru bagi mencapainya di dalam tahun ini.Insyaa-Allah satu demi satu kejutan yang saya akan lakukan kepada diri saya pada setiap hari.

Saya juga yakin dan mendoakan Tuan dan Puan juga mencipta lebih besar kejutan dalam hidup saudara/i pada setiap hari.

No comments:

Post a Comment

Fund Price

About Me

My photo
Ibrahim bin Ramli@Nuang started his career with CIMB Wealth Advisors Berhad as Agency Manager in April, 2008.Previously he was an Internal Auditors and Accounts Executive with Perodua Sales Sdn Bhd since 17 August, 1994. His background:- 1.Certified of Achievement for Master Sales Leadership from Dr Lawrence Walter Ng of President of The Art Of Learning and International Of Learning Without Learning 2.Certified for eXtra Ordinary Performance of Lawrence Walter Award Certificate for One Million Ringgit Club 2007 3. Certified Life & General insurances 4. Conferred with Diploma in Business Studiess & Bachelor of Business Admin(Hons)Finance from UiTM, Terengganu Branch & Shah Alam respectively;

music


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Followers