September 1, 2009

INZ Padu sedia laman web halal

INZ Padu Corporation Bhd melancarkan laman web halal www.dunyahalal.com bagi manfaat individu dan usahawan untuk mencari produk serta perkhidmatan halal di seluruh dunia.

Pengarahnya, Abdul Rahman Mohd Ali, berkata syarikat melabur kira-kira RM150,000 untuk membina laman web berkenaan yang sudah boleh dilayari sejak tujuh bulan.

Katanya, syarikat memperuntukkan RM250,000 lagi hingga akhir tahun untuk meningkatkan kapasiti, dan kandungannya laman web baru yang turut berfungsi bagi mempromosi produk dan perkhidmatan halal.

“Kami yakin laman web halal ini mendapat sambutan menggalakkan dan sejak dilancarkan secara tidak rasmi awal minggu lalu, laman web ini sudah merekodkan lebih 14,000 pengunjung.

“Laman web ini berguna kepada pelancong untuk menyemak pusat makanan dan tempat tinggal masing-masing, selain membolehkan peniaga mengiklan serta memasarkan produk dan perkhidmatan untuk manfaat sejagat,” katanya selepas perasmian laman web www.dunyahalal.com, di Kuala Lumpur, minggu lalu.

Abdul Rahman berkata, dana yang diperuntukkan turut diguna untuk menawarkan laman web itu dalam bahasa asing termasuk bahasa Inggeris, Arab dan Mandarin. Kini, laman web itu dipapar dalam bahasa Melayu.

Mengenai pemantauan status halal dalam laman web itu, Abdul Rahman berkata, ia dilaksanakan oleh panel syariah yang ditubuhkan dalam syarikat, selain turut mendapat kerjasama pihak berkuasa seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Fund Price

About Me

My photo
Ibrahim bin Ramli@Nuang started his career with CIMB Wealth Advisors Berhad as Agency Manager in April, 2008.Previously he was an Internal Auditors and Accounts Executive with Perodua Sales Sdn Bhd since 17 August, 1994. His background:- 1.Certified of Achievement for Master Sales Leadership from Dr Lawrence Walter Ng of President of The Art Of Learning and International Of Learning Without Learning 2.Certified for eXtra Ordinary Performance of Lawrence Walter Award Certificate for One Million Ringgit Club 2007 3. Certified Life & General insurances 4. Conferred with Diploma in Business Studiess & Bachelor of Business Admin(Hons)Finance from UiTM, Terengganu Branch & Shah Alam respectively;

music


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Followers