December 24, 2008

Jadilah pelabur yg bijak.

Pelaburan UNIT AMANAH (Unit Trust) adalah suatu pengalaman yang menarik. Walau bagaimana pun, sebagai seorang pelabur kita hendaklah menjadi seorang pelabur yang bijak.

Sila pastikan kita membaca PROSPECTUS sebelum membuat sebarang keputusan untuk melabur dimana-mana platform sekalipun.

######PELABUR BIJAK,MANAFAATNYA BANYAK######

Cara untuk melabur didalam Unit Amanah.

Terdapat dua kaedah untuk anda memulakan pelaburan/perancangan kewangan anda melalui Unit Amanah

i. Melalui Kaedah tunai.

Jumlah minima yang diperlukan untuk membuka akaun adalah RM500. Jumlah pelaburan adalah tidak terhad.- Setelah mempunyai akaun, anda boleh meneruskannya dengan membuatsimpanan bulanan (min ialah RM200)

ii. Melalui pengeluaran simpanan akaun 1 KWSP

Pengeluaran ini membenarkan ahli KWSP yang mempunyai simpanan melebihiRM5,000 dari jumlah Simpanan Asas di dalam Akaun 1 melaburkan sebahagiandaripada jumlah simpanan tersebut melalui Institusi Pengurusan Dana (IPD) yang diluluskan oleh Kementerian Kewangan.

Jumlah simpanan yang boleh dilaburkan mestilah tidak kurang daripada RM1,000.00 dan tidak melebihi 20 % dari jumlah simpanan yang melebihi jumlah Simpanan Asas di dalam Akaun 1.
Pelaburan boleh dibuat setiap 3 bulan sekali.Umur pelabur mestilah kurang dari 55 tahun.

Syarat-syarat am prosedur di bawah Pengeluaran Pelaburan Ahli yang lain masih kekal dan tidak berubah.

No comments:

Post a Comment

Fund Price

About Me

My photo
Ibrahim bin Ramli@Nuang started his career with CIMB Wealth Advisors Berhad as Agency Manager in April, 2008.Previously he was an Internal Auditors and Accounts Executive with Perodua Sales Sdn Bhd since 17 August, 1994. His background:- 1.Certified of Achievement for Master Sales Leadership from Dr Lawrence Walter Ng of President of The Art Of Learning and International Of Learning Without Learning 2.Certified for eXtra Ordinary Performance of Lawrence Walter Award Certificate for One Million Ringgit Club 2007 3. Certified Life & General insurances 4. Conferred with Diploma in Business Studiess & Bachelor of Business Admin(Hons)Finance from UiTM, Terengganu Branch & Shah Alam respectively;

music


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Followers